Semalam yang dilupakan

>> Wednesday, April 30, 2008


Alhamdulillah, pagi semalam saya dah habis exam.
Paper yang last adalah Paper Control System.
Ada 5 soalan. Kena jawab 4 sahaja. Soalan sikit sahaja. Tapi nak jawabnya berhelai-helai kertas. Hujung jari telunjuk dan ibu jari naik leper jadinya.

Sebelah petangnya saya berkunjung ke library. Untuk mengelakkan masa lapang yang memang sangat mesra dengan orang muda-mudi.

Kan pepatah arab mahsyur menyebut; "“Air yang tidak mengalir, akan merosakkan air tersebut. Pemuda yang banyak masa kosong , akan dibunuh oleh masa kosong itu

Seusai Zuhur kaki melangkah dari Masjid Al-Jazari ke bangunan Library.
Cuaca cerah, tiada tanda-tanda akan hujan.
Meleset lagi ramalan cuaca komputer saya semalam.

Sampai sahaja di muka pintu Library bahang kesejukan mula menjalar.
"Ah, sejuk pulak dalam ni. Menyesal pulak tak bawa sweater." Bisik hati kecil saya.

Redah jelah. Belek-belek helaian akhbar hari ini dan semalam. Selesai.
Ke ruangan majalah pula.

"Alamak, ini yang tak gemar ni. Sakit mata memandang." Mata saya menoleh pantas.
Istighfar. Terus menuju ke kaunter Library.Ada 2 orang Bro.

Saya mencapai akhbar News Straits Time yang ditinggalkan di atas kaunter, memulakan bicara sambil buat-buat belek suratkhabar.

"Bang, kenapa kat ruangan majalah tu ada banyak majalah yang front pagenya gambar perempuan pakai bikini?" Saya memulakan bicara.
Saya mula perasan yang ada satu majalah versi kesihatan di pamerkan diruang majalah. tapi hairannya semakin banyak pula.

"Oh, yang itu. Yang itu tahun-tahun lepas punya. Mr X yang nak majalah tu ada kat situ." Jawab salah seorang Brother. Apabila sebut sahaja MR X saya tak dapat nak cakap banyaklah.

"Ni mesti atas alasan berpemikiran terbukalah ni." Hati saya bersuara.

"Kalau macam tu tak boleh akan abang selindungkan. Tak payah la nak susun satu kat side ni, satu kat side sini. Nanti...."

"...Ah..ah..nampak obvious pulak ye.." Seorang lagi bro mencelah.

"Macam nilah kalau tak puas hati, boleh letak cadangan kat peti cadangan tu. Tapi kertas provided sendiri la yek." Bro yang mencelah tu memberi pandangan sambil tangannya menghala ke arah peti di belakang saya.

Peti Cadangan! Nampak kosong sebab peti ni transparent ! Mungkin saya orang pertama yang akan letak isinya...haha

Saya pun berterima kasih. Berlalu ke ruang bacaan. Dan mencapai kitab Al-Hikam. Lalu duduk untuk meneruskan pembacaan.

1 comments:

Anonymous April 30, 2008 at 2:31 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP