Sindrom Tahi Unta

>> Thursday, January 24, 2008

Aku dah kena penyakit ni.
Penyakit Sindrom Tahi Unta.
Panas sementara, lama-lama kering tak bermaya.

Pak Cik Zul (JIM) ada kata; normal sifat ni.
Bercakap bergegar-gegar, at last semua dah lupa.

Sindrom Tahi Unta menyerangku disegala sudut.
Permulaan mid sem adalah waktu sindrom ini berleluasa.
Awal-awal sem.? Wah hebat azam anta berganda-ganda.
Awal tahun hijrah? Sampai tak cukup kertas tulisan anta berbunga-bunga.

Aku diserang Sindrom ini pada prestasi hafazan ku.
Dah 2 minggu berturut-turut aku tak tambah surah dalam kepala keras ku ini.
Tak boleh jadi, aku perlu start secepat mungkin.

Tadi.. Aku hampir-hampir tertidur masa kuliah MikroPemproses.. Nasib baik

Ahmad Bema kasi cuit rusuk aku..

Ini diriku? Bagaimana dengan manhaj Islam.
Usah lihat pada Manhaj besar. Lihat pada skop kecil.
Aku jadi kecewa apabila program usrah di Masjid Jame' tidak pernah dapat 'full

srength'. Ada sahaja masalahnya.
Malah program usrah ku di dalam pun sama.
Wah, hebat betul Sindrom Tahi Unta ini melanda.
Kalau kena kat emas agak-agaknya emas pun boleh karat.

Aku perlu lakukan sesuatu....Ada sesiapa nak tolong aku?

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP