ku susuri jalan itu...

>> Wednesday, January 23, 2008



"aku bukanlah orang baik
tetapi aku mahu jadi baik...
melakukan kebaikan supaya
orang lain dapat manfaat..
jika aku tak mampu..
janganlah kiranya aku buat kejahatan..
atau kejahatan dalam kebaikan..

orang baik selalu menyusuri jalan berliku..
dan aku risau aku tak tergolong
dalam golongan itu..
golongan yang tabah walaupun
ditimpa bermacam-macam dugaan..

andai aku belum bersedia untuk
mengajak orang jadi baik..
biarlah aku diam..
ku akui aku lemah namun tak
selama-lamanya aku ingin jadi lemah..

oleh kerana itu aku berharap
sangat-sangat aku akan jadi kuat..
jadi kuat untuk buat kebaikan..
agar orang lain dapat keuntungan..
bahawa hakikat akhirat itu lebih
manis dan indah...

dengan itu aku berusaha...
aku yakin aku tak akan dikecewa..
kerana janji Allah pasti terlaksana..."

-msrizal-


"Hai orang-orang mukmin, jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu."
surah Muhammad(ayat 7)



0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP