First Impression itu bukanlah teruk!

>> Wednesday, July 9, 2008



Shhh!!!
Ini rahsia kita..

Ada orang beritahu..dia tu..dia tu...
'Sombong'!

Haha..tak kenal maka tak bolehlah nak bercerita.
Saya sering beristighfar apabila kadangkala selalu memandang rendah pada orang yang baru pertama kali berjumpa.

Pernah sekali, seorang lelaki memintas dihadapan saya.
Pandangan kami tiba-tiba bertembung, saya hanya berlalu sahaja tanpa salam dan tanpa senyum kerana memikirkan dia tu kerani atau brother pejabat je. (Jangan tuduh saya ni memilih-milih untuk beri salam dan senyum pada orang. Anta yang berada disituasi demikian sahaja dapat mengerti.)

Alih-alih bila saya masuk kelas, orang yang dimaksudkan adalah lecterur sambilan yang ajar subjek matematik di keatas saya. Ada title Dr.(phd) pulak tu.. Ish..Ish..

Hari ini, akak office cakap kat saya yang anak boss ni sombong.
Saya terkejutlah, saya tak nampak pun dia ni macam sombong. Walaupun saya tak sempat beramah mesra dengan anak boss atas kebatasan ruang waktu dan tempat kerja namun kami pernah bertukar senyuman.

Sekali lagi..Tak kenal maka tak boleh bercerita..
Kadang-kadang buruk sekali first impression orang ni.
Ingat sangka buruk itu sebahagian daripada dosa!

p/s: Alhamdulillah, esok hari last praktikal! Best ada, sedih pun ada..

1 comments:

Ainey Nan July 18, 2008 at 12:30 PM  

assalamualaiku akhi..

1st impression eh..

tahu tak apa pandangan pertama saya pada akhi mula2 dulu? agak negatif jugak.. cerita lama, usah diungkit. huhu.

Allah lebih tahu apa yg tersembunyi di hati hamba-Nya.

:)

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP