Senyumlah sedikit...

>> Friday, September 5, 2008


Dia tengok kita,
kita tengok dia
Muka dia serius,
kita pun tertawa.


Kita tanya dia,
dia diam saja.
Kita pancing dia,
dia pun bersuara.

Aduhai rakanku,
hidayah itu datang padamu.
Lalu dirimu terasa,
dosamu teramat banyaknya.
Jangan ingat kau sahaja memikirkan tentangnya.

Ingin kita bawa cerita.
Cerita dulu kala, kita petik saja.
Teladan Anbiya', Ibnu Katsir pengarangnya;

Makhul berkata bahawa Nabi Yahya bertemu dengan Nabi Isa lalu Nabi Isa bersalam dengannya sambil tertawa.
Lantas Nabi Yahya berkata kepadanya, "Mengapa saya lihat kamu tertawa seolah-olah kamu telah aman (dari azab Allah)?"
Nabi Isa menjawab, "Mengapa saya lihat kamu berwajah masam seolah-olah kamu telah berputus asa?"

Kita dah bercerita,
kita nak beritahu pula.
Lontarkan wajah yang cerah dan berseri-seri pada temanmu ini.
Dahimu sentiasa berkerut memikirkan masalah umat,
adakah kamu menanggungnya lebih daripada Nabi Muhammad (pbuh)?

2 comments:

Anonymous September 5, 2008 at 10:33 PM  

Salam Akhi,

Ini lirik lagu ke? Saya nak nyani tapi tak kena tune pulak.

Sajak munkin...

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP