Pak cik..Pak cik...

>> Sunday, December 30, 2007


Hari tu aku balik kampung.
Aku tolong adik aku menjaja yang kebetulan dia pun tengah cuti sem.
Menjaja depan rumah je.
Jual makanan kanak-kanak.

"Abang, nak ais krim ban satu!"
Seorang kanak-kanak perempuan dah terpacak depan rumah aku dalam jam 11.30am.
Padahal kami start niaga lepas pukul 5 pm.

"Ais krim ban, kejap ye!"

"Alamak, ais krim ban dah habis la dik....Sori ye."

"Hmm...Takpelah." Kanak-kanak tadi berlalu hampa.

"Datang lain kali, ada la kot ais krim ban nye!"
Cewah, aku cuba berbahasa.

Seronok layan kanak-kanak ni.
Tapi tak semua yang friendly. Ada juga yang jenis takut-takut.
Aku berfikir, kalau aku sergah yang penakut ni..mau tak nampak dah batang hidungnya.

Tapi aku jadi kelakar bila ada kanak-kanak yang bertanya,

"Pak cik..Pak cik.. nak sosej satu!"

Aku senyum, lantas bertanya pada adik aku..

"Muka aku ni dah nampak tua ke?"..huhu



0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP