Lemang warisan Nenda.

>> Monday, October 6, 2008

Buat pertama kali, anak bujang mak ini berjaya membakar lemang dengan berjaya sungguh. Walaupun percubaan pertama hanyalah 8 batang sahaja, namun hasilnya tetap memuaskan. Moral of the story di sebalik pengkisahan ini, cubalah apa yang masih belum dicuba sebelum kita meninggalkan dunia dan asalkan benda itu baik untuk kita.

Bertambah seorang lagi pembuat lemang separa-profesional di muka bumi ini ..hoho..


Menghidupkan bara api selama 4 jam.


Membalik-balikkan lemang, masa ni rasa macam diri kena bakar sekali..panas!

Penat, berehat sebentar sambil merancang plan untuk raya tahun hadapan.

Inilah hasilnya, Ini stok lemang terakhir. Sebelum bukti-bukti dilupuskan sempat juga shot satu gambar.


Terima kasihlah kepada yang beri ucapan selamat hari raya. Tak sempat nak balas masa di rumah, sebab di rumah tiada wifi mahupun broadban. Al-kisahnya internet memang tak adelah. Selamat Hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin.



MS Rizal,
Kuala Lumpur,
http://msrizal.blogspot.com/

7 comments:

afham October 6, 2008 at 4:24 PM  

lepas ni leh la ajar ana..
pe kate taun depan wat bis lemang kt bazar..

Afnizar October 6, 2008 at 5:35 PM  

Eid Mubarak ya akh
taqabbalallahu minna wa minkum.
Kullu 'am wa antum bikhair.

Kami pun buat lemang untuk kali pertama, lemang segera jenama NONA.

MS Rizal October 6, 2008 at 8:55 PM  

Bro Afham,

Mana ada orang buat bisnes lemang kat bazar Afham, alamat tak jadi orang lain niaga...penuh asap je.

Tahun depan azam nak buat banyak, memang ada fikir-fikir nak buat bisnes plak lepas ni, tapi kena tunggu cuti panjang sikit la..

p/s: sempoi giler mak ko hidang kat aku buah jambu dengan rojak je masa raya hari tu..tahu2 je aku datang bukan nak makan sangat.

MS Rizal October 6, 2008 at 9:02 PM  

Eid Mubarak ya ukht Afnizar,

Lemang segera jenama Nona tu penyediaannya lebih kurang lemang segera adabi ke?

Saya tahu juga resepi lemang yang orang perantauan ini buat. Pakai santan dan daun pisang, kukus dan lepas itu bakar dalam mikrowave. Tetapi tak pakai buluhlah..mungkin rasanya ada iras-iras lemang bakar..

p/s: bila pulak nak keluar dodol segera, agak susah nak jumpa juga masa raya ini.

afham October 8, 2008 at 8:00 PM  

mestilah la tau..aku pun hentam ga jambu tue..
manis2..

Wing_0 October 8, 2008 at 11:54 PM  

Tak boleh upload ke lemang ni?
NAk rasa jugak sikit

MS Rizal October 9, 2008 at 11:32 AM  

Upload gambar bolehla akh faisal, nak rasa kenalah datang rumah. Penang dan Perak taklah jauh sangat.

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP