Saya Layang-layang Kertas

>> Tuesday, February 15, 2011

Saya layang-layang kertas...

Mengimpikan untuk ditampar angin sekuat mungkin. Agar nanti ianya melayang jauh lebih tinggi. Melihat alam dari tempat yang jarang dilihat manusia. Untuk itu rangka buluh perlu teguh dan kuat. Jangan sampai kuatnya tamparan angin merosakkan struktur yang saling menguatkan. Layang-layang kertas tinggi dan terus meninggi.

Namun tinggi bukan alasan untuk saya meninggi diri, jauh lagi untuk bersaing dengan burung yang terbang. Apatah lagi awan yang mengandung hujan. Kerana layang-layang kertas punya kelemahan, jatuh terkulai jika dibiarkan. Tinggilah layang-layang kertas, kerana semakin meninggi semakin kenal akan siapa diri. Semakin tunduk dan patuh pada Ilahi...


------------------------------------------------------------------------------------------
Penulisan ini adalah hak cipta msrizal.blogspot.com. Sebarang penyiaran semula hendaklah menyertakan sekali alamat blog ini. Terima kasih kerana sudi membaca.

MS Rizal,
32100, Lumut,
15 Feb 2011/1432H
http://msrizal.blogspot.com/

2 comments:

Anonymous February 15, 2011 at 9:20 PM  

assalamualaikum..

insyaAllah.. "layang2 kertas" seakan bererti ada impian yang tinggi untuk di gapai..

setiap sesuatu perlukan pengorbanan dan kesabaran yang tinggi...

insyaAllah...

teruskanlah perjuangan....

selagi di beri nafas dan kesempatan..
berusahala..

=) maaf jika terlari dari makna "layang2 kertas"

MS Rizal April 3, 2011 at 2:32 PM  

Terima kasih Insan. Itulah yang saya maksudkan, impian yang tinggi untuk berlari...

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP