Di hentian ini...

>> Monday, November 23, 2009

"Selamat Hari Jadi!!!" ucap Muadz kala saya menerjah pintu rumah.

Saya lantas membelek-belek jam tangan. 22.11.09.

"Ya Allah, macam mana boleh terlupa pula hari lahir ini," saya menjawab dalam keadaan terpinga-pinga.

Terima kasih.

Saya sudah berumur 23 Tahun mengikut kalender Masihi. Alhamdulillah, terima kasih di atas ucapan hari lahir di Facebook, lisan dan sebagainya. Walaupun hari lahir bukanlah sesuatu yang disambut di dalam keluarga saya, namun saya tetap menghargai sesiapa yang mengucapnya.

Sebetulnya saya baru berkonvokesyen semalam. Alhamdulillah berkat kesabaran, dapat juga saya selesaikan Sarjana Muda ini. Ada rezeki, insyaallah saya akan menyambung ke peringkat Sarjana pula.




5 Impian saya untuk tahun-tahun seterusnya:


1) Saya hendak melihat adik-adik saya berjaya baik dari segi akhlak mahupun pencapaian akedemik.

2) Berusaha untuk bekerja bersungguh-sungguh dengan niat kerana Allah.

3) Saya nak cuba panjat lagi satu anak tangga di dalam usaha dakwah. Mungkin dengan adanya kenderaan sendiri ianya akan membantu nanti.

4) Berusaha menulis buku sulung.

5) Berkahwin dalam pada usia 25/26 tahun (tiada calon..erk)

Syukran Jazakallah kepada sesiapa yang telah mencorakkan saya sehingga sekarang ini. Jutaan terima kasih buat Ibu dan Ayah, adik beradik, guru-guru, rakan-rakan yang disayangi dan semua yang mengenali diri ini.

"Wahai Tuhanku, kurniakan kepadaku kasihMu dan kasih-sayang yang berguna kepadaku kasihnya di sisiMu. Wahai Tuhanku, apa saja rezeki idamanku yang telah Engkau kurniakan kepadaku maka jadikannya tenaga kekuatan bagiku untuk melaksanakan amalan-amalan yang disukaiMu. Wahai Tuhanku, apa saja rezeki idamanku yang Engkau jauhkan dariku maka jadikanlah kekosongan itu untuk aku melaksanakan amalan yang disukaiMu." (Diriwayatkan daripada Abdullah bin Yazid al-Khatmial-Ansari di dalam Sunan al-Tirmizi bahawa Rasulullah s.a.w mengatakan di dalam doanya).




MS Rizal,
57000, Kuala Lumpur,
23 Nov 2009/1430H
http://msrizal.blogspot.com/

3 comments:

Afham November 23, 2009 at 6:22 PM  

tahniah atas kejayaan saudara..
:)

yop November 23, 2009 at 9:35 PM  

tahniah..klau nak cari calon,bleh bawak bncg..

MS Rizal November 25, 2009 at 6:11 PM  

Terima kasih Afham dan Yeop..

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP