Cintaku Setinggi 1000 KiloVolt (KV)

>> Tuesday, September 6, 2011

Saya amat jarang menulis puisi, tetapi apabila saya mula menulis ianya mungkin cukup menarik untuk dihias di blog ini. Saya juga amat sinis untuk menulis sesuatu tentang cinta dan perasaan. Mungkin kerana saya lelaki, sering mengelak untuk dibuai perasaan. Sekadar puisi biasa yang saya coretkan apabila idea itu terilham. Jujur, ianya sebuah perkongsian tidak perlu disangka yang bukan-bukan pada saya. Sekian, selamat mendeklamasikannya dalam hati:


Cintaku setinggi 1000KV,
Adakah patut aku menyimpan kuasanya di dalam komponen bernama capacitor,
atau mungkin kuhalang sebahagiannya menggunakan perintang punya Ohm berganda-ganda,
Mungkin pantas dikecilkan menggunakan pengubah kuasa,
mahupun converter yang bisa menguatkan frekuensinya?

Cintaku setinggi 1000KV,
Tidak perlu aku gunakan kompenan fizikal segala,
Kerana cintaku tak mampu diukur oleh multimeter atau selainnya,
Mahupun getarannya tak mampu dirasai oleh sesiapa kecuali dia,
Kerana cintaku bukan robot yang tiada ruh mengalir di dalamnya.

Cintaku setinggi 1000KV,
Ianya tidak melemahkanku malah semakin kuat,
Kerana kucuba sedaya upaya selarikan ia dengan syariat
Mahu memetik cinta teratai larangan dari taman azimat,
Agar debunganya nanti kutabur menjadi perwira-pertiwi buat umat,

Cintaku setinggi 1000KV,
Allah ada bersama-sama,
Allah jua memberikan sinarnya,
Kepada sebuah ikatan kejujuran,
Dengan doaku dan doa kalian sebagai iringan,
Demi menguatkan sebuah amanah... yang kupanggil ia sebagai sebuah kePERCAYAan...


-----------------------------------------------------------------------------------
Penulisan ini adalah hak cipta msrizal.blogspot.com. Sebarang penyiaran semula hendaklah menyertakan sekali alamat blog ini. Terima kasih kerana sudi membaca.

MS Rizal,
31200, Chemor,
5 Sep 2011/1432H
http://msrizal.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP