Kisah mesej

>> Wednesday, November 7, 2007




Minggu ni dah start Final.
Aku kira-kira campur dengan Foundation year, dah 7 sem aku tempuhi.
Dulu aku pernah dengar orang cakap yang ambik degree ni letih.
Sekarang baru aku tahu macam mana letihnya. Nak habiskan 5 tahun.
Perlu ketabahan, silap-silap diri boleh kecundang.

Masa nak siap-siap pergi exam pagi tadi, seorang sahabat menghantar satu mesej;

"Good luck in your exams coming soon in this 2-3 weeks..may hidayah and barakah will be along your path".

Terharu betul.
Aku pun reply balik;

"Thank you so much for ur wish. InsyaAllah Allah will guide our future with his Rahmat. Good luck for u too."

Doa rakan-rakan amat aku hargai.
Aku amat hargai kepada rakan-rakan yang suka menyuntik semangat melalui mesej.
Terima kasih juga kepada seorang sahabat yang hantar mesej ni kat aku;

"Tika kau lemah, jadikan Allah sebagai tempat untuk meluah rasa. Tika kau goyah, kau perlu kuat kerana kau pembawa agama. Tika kau rebah kau harus tabah kerana kau mujahid muda."

Alhamdulillah, aku simpan mesej ni sampai sekarang. Sememangnya ianya memberikan semangat waktu sedih ku.

Tapi,
Aku aku tak boleh blah, bila seorang member hantar mesej ni;

"Crocodile hunter nyekeli boyo, endas singo tugu singapuro, kulo sekeluargo ucapne slmt hari royo, keluputan seng ahkeh-ahkeh digapuro, godong kupat janor kelopo, manggan jenag karo silo, baju royo mu werno opo, ojo adani langsir kulo. Baju ne sampen ne ijo, sarapan gemblong tutl le koyo, seng okeh eleng nyowo anak bojo, ati-ati nek mandu neng dalan royo ketemu mene, salam aidilfitir seko koncomu sekuluorgo."

Sekali pantun jawa daa....

2 comments:

aria ayumi November 13, 2007 at 5:40 PM  

adoiii. satu ape pun kite tak bahasa jaworld tuh. teringin nak blaja :D

Anonymous November 13, 2007 at 11:29 PM  

haha...samalah kita, berderai ketawa kawan saya yang Jawa ni apabila dia baca entry nie..

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP