Masyarakat yang parah

>> Friday, September 21, 2007



Setelah membaca akhbar pagi tadi tentang kes culik Nurin Jazlin Jazimin, 8 aku termenung seketika.

Sungguh parah masyarakat zaman sekarang , seorang budak perempuan yang cerdas diperlakukan begitu. Tapi, berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul.
Berat sungguh ujian yang diberikan Allah SWT kepada kedua ibu bapa Nurin.

InsyaAllah, Nurin yang telah pergi ini akan ditempatkan di dalam Syurga Allah SWT. Kerana kanak-kanak yang belum baligh tidak menanggung dosanya.
Tapi kita? Kita belum tahu kedudukan kita di Akhirat kelak.

Apa tindakan kita? Bagaimana untuk mengurangkan kes seperti ini. Ya, sekarang kita sedang berada di dalam situasi masyarakat yang perlu diubati. Kita sudah alpa daripada zaman untuk mencegah.

Paling tidak pun, pastikanlah sesiapa yang bernama perempuan di sisi anda supaya tidak menjadi fitnah lelaki. Tak kiralah isteri,adik perempuan, kakak, ibu, awek, tunang, jiran sebelah rumah dll. Cegahlah mereka daripada mendedahkan aurat.

Temanilah mereka se'syariat'nya. Lindungilah mereka.. Kerana fitrah lelaki yang menjadi pelindung bagi wanita... arrijal qauwmu an-nisa'...

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP