Cersapen 0.1 - Cerita Sangat Pendek

>> Friday, March 18, 2011

Saya teringat peristiwa dua hari lepas di sebuah persimpangan traffic light. Saya sedang memandu kereta berseorangan. Sedang saya berhenti untuk menunggu lampu hijau saya terpandang pemandu kereta di sebelah saya. Orangnya berjanggut lebat dan berkopiah. Kelihatan mulutnya terkumat-kamit. Saya tersentak seketika lalu bermonolog,

"Subhanallah, orang ini. Sekali pandang sahaja terus aku teringat pada Allah Taala."

Lantas saya pun menyambung pemanduan dengan disertai bacaan zikir ma'thurat.


-----------------------------------------------------------------------------------
Penulisan ini adalah hak cipta msrizal.blogspot.com. Sebarang penyiaran semula hendaklah menyertakan sekali alamat blog ini. Terima kasih kerana sudi membaca.

MS Rizal,
32100, Lumut,
2011/1432H
http://msrizal.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP