Training Officer

>> Friday, May 23, 2008


Menonton cerita Akademi Polis di TV 9 banyak membuatkan saya dan rakan-rakan tersenyum.

Saya bukanlah si peminat TV, melainkan musim cuti semester ini sahaja masa yang ada untuk meluangkan masa menonton.

Mungkin ada rakan-rakan yang mencebik bibir, apa yang ditonjolkan dalam cerita itu hanyalah tapisan sahaja.
Tetapi saya tidak tahulah pasal polis, bagaimana bentuk latihannya berbanding tentera.

Pengalaman yang pahit saya buang jauh-jauh.
Hendak mengatakan yang latihan saya terima adalah teruk dan penuh tekanan, 'orang dahulu' akan ungkit yang mereka lebih teruk.

Saya menyentuh bahagian atas kepala saya, ada kesan benjolan kekal di situ.
Pastinya ia bukan kesan push up 50 seperti ditonjolkan dalam cerita Akademi Polis.

Tetapi fikir-fikir balik, apalah sangat yang saya terima ini berbanding penderitaan orang Islam lain.
Penderitaan golongan syahid. Penderitaan tahanan penjara Israel-Amerika.

Semuanya ini jauh lebih teruk.

Kepada rakan-rakan yang nak pergi Latihan Ketenteraan Perkhidmatan Tunggal(LKPT), sayonara diucapkan.
Buat latihan elok-elok.

2 comments:

Anonymous May 23, 2008 at 10:25 PM  

huhuuhu...thanks 4 wishing us..
ko pekabaq...
rindu seh!!

MS Rizal May 27, 2008 at 8:47 AM  

Aku sihat alhamdulillah,..meh la datang taman melawati..aku LI kat sini..

Post a Comment

Saya amat berbesar hati jika anda dapat meninggalkan jejak anda di sini. Saya amat sensitif dengan bahasa SMS, kalau boleh kurangkanlah ya... Terima Kasih kerana sudi membaca...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP